facebooka

Tradicionalna brodogradnja

kmb 113 3

Nije moguće biti intimno vezan uz More, brodove, ribolov, jedrenje i sve ono što čini primorca čovjekom od mora a ne cijeniti korjene iz kojih je potekao. Iz dužnog poštovanja prema teškom životu naših predaka koji su stvorili temelj za život na moru kakvog danas imamo, rodila se potreba da obnovimo mali komadić već pomalo zaboravljene primorske baštine. To je razlog iz kojeg smo se vrlo rano priključili pokretu tradicionalista koji je u relativno kratkom vremenu izrastao iz očajničkog nastojanja spašavanja sve rjeđih autentičnih drvenih barki u brojni skup udruga i manifestacija koje su postale nezaobilazni dio primorske stvarnosti. Duž cijele obale hrvatskog Jadrana sve je češće vidjeti prekrasne siluete ojedrenih  guceva, gajeta, pasara, leuta i inih tradicijskih barki i brodica. Već sada te su barke oživile neke već zaboravljene zanate i vještine te postale nezaobilaznom kulisom turističke ponude Jadrana. Ponosni smo što smo bili i jesmo dio te tople, ljudske priče. Imate li volje i mogućnosti pridružiti nam se, dobro došli. Na ovome mjestu pružit ćemo vam osnovne informacije o tome gdje se i kome duž cijelog Jadrana možete obratiti za savjet i pomoć želite li nabaviti tradicijsko plovilo, opremiti ga ili se uključiti u kalendar regata i drugih manifestacija.

Nebuloza ničija

Nebuloza je naša mezimica! Teško je objasniti činjenicu zašto barka, koja prema danas uvriježenim standardima  nema nikakvu uporabnu vrijednost, zaslužuje toliku pažnju i ljubav svoje posade. Možda stara i pretjerano izlizana uzrečica kako drvene barke imaju dušu, u ovome slučaju najbolje pogađa bit njenoga postojanja. Jer, što drugo do li ta duša, te priče koje krase njen dugi životni put drži na kupu ispucale madire i iskrivljena rebra korčulanske gajete, jedne od posljednjih živućih pra-majki gajeta,  korčulanskih ribarica linija svojstvenih barkama kakve su bile prije pojave motora. Vitkija od svojih nasljednica betinskih gajeta i puno teža od posljednjih izdanaka svoje loze, lovranskih guceva. I baš kao što je gajeta kroz povjest prošla svoj razvojni put od Korčule do Lovrana, tako je i Nebuloza mijenjajući vlasnike i pokoji madir, doputovala od istog polazišta do Ičića i započela još jednu epizodu svoga postojanja. Točno, epizodu, jer ona je kontinuum a mi smo samo njeno trenutno društvo. Zahvalno na danima kojima nas je obogatila tijekom veselih putešestvija po regatama od Murtera do Rovinja.

 

Tehnička svojstva Nebuloze Ničije:

Godina izgradnje: 1932.

Mjesto: Korčula

Brodograditelj: nepoznat

Pogon: Jedra i vesla

Jedro: Latinsko +letno (flok)

Dužina: 5,80 m

Širina: 2,09 m

Broj članova posade: koliko god osoba dobre volje

Veličina rezervara: dvije demižane od po 10 litara

Brzina plovidbe: brza ko vjetar

Nedostaci plovila: mladost, neiskustvo (posade)

Vrline plovila: starost